Gdańsk to liczne zabytki, ciekawa historia oraz dogodne położenie nad Morzem Bałtyckim - dlatego jest warte odwiedzenia - nawet zimą! Przekonały się o tym klasy - VIA, VIIA i VIIB, które pod opieką Jolanty Janki, Joanny Bajfus, Joanny Sobków - Karnowskiej i Pawła Hirta, spędziły 2 dni w jednym z najstarszych polskich miast.
Pierwszym punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum II Wojny Światowej, które uznawane jest za jedną z największych przestrzeni wystawowych na świecie dotyczącą tragicznych losów ludzi podczas II wojny światowej. Dzieci zainteresowane były nie tylko bombami, samolotami czy czołgami, ale poznaniem jak najwięcej wydarzeń wojennych, aby móc pielęgnować pamięć o bohaterach i ofiarach tej strasznej wojny. Wizyta w muzeum wzbudziła wiele emocji.
Jak wycieczka szkolna to oczywiście McDonald, bez tego ani rusz.
Drugim punktem pierwszego dnia wycieczki było udanie się do Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni - tutaj już czekały na nas zupełnie inne emocje - chęć poznawania, eksperymentowania, doświadczania na swoim ciele. Zobaczyliśmy interaktywne wystawy i zabawy, zachęcające do kreatywności oraz odkrywania i poznawania świata. Skorzystaliśmy również z odwiedzenia czasowej wystawy o kosmosie.
Noc spędziliśmy w Gdańskim Domu Turystycznym.
Drugi dzień zapowiadał się równie ciekawie, a zaczęliśmy go od zwiedzania Gdańska w towarzystwie pana przewodnika. Spacerowaliśmy nad Motławą i uliczkami Głównego Miasta - Drogą Królewską (ulica Długa i Długi Targ), zatrzymując się na chwilę, żeby posłuchać o takich zabytkach, jak Złota Brama, Dwór Artusa, fontanna Neptuna, Bazylika Mariacka, Katownia …
Gdańsk nazywany jest Światową Stolicą Bursztynu, dlatego nie mogło zabraknąć wizyty w Muzeum Bursztynu znajdującym się w Wielkim Młynie. Zobaczyliśmy w nim prehistoryczną faunę i florę zamkniętą w bursztynie oraz niesamowite przedmioty wykonane z tego materiału.
Wycieczkę można zaliczyć do udanych, zdobyliśmy kolejne doświadczenia, odpoczęliśmy i zintegrowaliśmy się z koleżankami i kolegami oraz opiekunami.