Składka na Radę Rodziców wynosi w roku szkolnym 2021/2022 40,00 złotych niezależnie od ilości dzieci uczących się w szkole. W tytule przelewu konieczne jest wpisanie imienia, nazwiska i klasy dziecka (w przypadku kilkorga dzieci które są uczniami naszej szkoły trzeba wpisać w tytule przelewu wszystkie dzieci)
Dane do przelewu
Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 2
nr konta
38 9484 1163 3726 0753 0878 0001
Regulamin
Rady Rodziców
w
Szkole Podstawowej
nr 2 w Chełmnie
- 1
- Regulamin Rady Rodziców określa strukturę wewnętrzną, tryb pracy, tryb przeprowadzania wyborów do rady oraz zasady gromadzenia i gospodarowania funduszami.
- Ilekroć w regulaminie mowa jest o :
- szkole - należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową nr 2
- rodzicach - należy przez to rozumieć ogół rodziców i opiekunów prawnych uczniów Szkoły Podstawowej nr 2
- dyrektorze - należy przez to rozumieć dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2
- statucie - należy przez to rozumieć Statut Szkoły Podstawowej nr 2
- 2
- Rada Rodziców stanowi reprezentację rodziców i opiekunów uczniów Szkoły Podstawowej nr 2
- Rada Oddziałowa stanowi reprezentację rodziców i opiekunów prawnych uczniów danego oddziału.
- Rada rodziców jest społecznym, samorządnym organem szkoły, współdziałającym z dyrektorem, radą pedagogiczną, samorządem Uczniowskim, organem prowadzącym szkołę oraz organem sprawującym nadzór pedagogiczny w realizacji misji i zadań szkoły.
- 3
- Zasadniczym celem działania Rady Rodziców jest reprezentowanie interesów rodziców poprzez podejmowanie działań wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, statutu oraz niniejszego regulaminu.
2. Rada Rodziców realizuje cele i zadania poprzez:
a. pobudzanie aktywności i organizowanie różnorodnych form działalności na rzecz rozwoju szkoły i jej uczniów ;
b. zapewnienie rodzicom wpływu na działalność szkoły poprzez wyrażanie i przekazywanie dyrektorowi i innym organom szkoły, organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny stanowisk w sprawach związanych z działalnością szkoły;
c. formułowanie opinii i wniosków w sprawach przewidzianych przepisami powszechnie obowiązujących oraz statutem;
d. gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły;
e. finansowe i organizacyjne wspieranie działalności statutowej szkoły;
f. wspieranie działalności Samorządu Uczniowskiego;
g. wspieranie organizacji społecznych współpracujących ze szkołą.
- 4
- Kompetencje Rady rodziców określa ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jedn.:Dz.U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.)/ ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59) oraz inne ustawy, akty wykonawcze i statut.
- Do kompetencji Rady Rodziców należy :
- występowanie we wszystkich sprawach dotyczących szkoły do dyrektora oraz pozostałych organów szkoły, a także do organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą;
- uchwalenie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo - profilaktycznego;
- opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania
- opiniowanie materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w danym roku szkolnym;
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora;
- opiniowanie możliwości i podjęcia w szkole działalności przez stowarzyszenie lub inną organizację
- udział w określaniu wzoru jednolitego stroju noszonego przez uczniów;
- wybór przedstawicieli do komisji oraz innych ciał, w których przepisy przewidują udział przedstawicieli rodziców uczniów szkoły;
- występowanie z wnioskami o dokonanie oceny pracy nauczycieli i dyrektora;
- uchwalenie coroczne preliminarza dochodów i wydatków Rady Rodziców
- zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego Rady Rodziców po jego zbadaniu przez Komisję Rewizyjną i przedstawieniu przez nią opinii;
12. wykonywanie innych uprawnień i obowiązków przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa oraz w statucie.
- 5
- Rada oddziałowa jest wewnętrznym organem wybieranym przez rodziców uczniów poszczególnych oddziałów szkolnych, zgodnie z procedurą określoną w § 6
- W skład Rady Oddziałowej wchodzi od 3 do 5 osób, w tym;
- przewodniczący
- sekretarz
- skarbnik
3. Rada Oddziałowa reprezentuje ogół rodziców uczniów danego oddziału szkolnego wobec dyrektora i innych organów szkoły.
- 6
- Członkowie rady oddziałowej wybierani są na roczną kadencję przez zebranie rodziców uczniów każdego oddziału w głosowaniu tajnym. Rada Oddziałowa wybiera w głosowaniu jawnym ze swego grona przedstawiciela do Rady Rodziców. Dany rodzic może być członkiem Rady Rodziców lub Rady Oddziałowej dowolną liczbę kadencji.
- Wybory do Rad Oddziałowych przeprowadza się w pierwszym zebraniu rodziców w danym roku szkolnym.
- W wyborach jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
- Zebranie rodziców uczniów danego oddziału, w którym przeprowadza się wybory, prowadzi jeden z rodziców wybrany na przewodniczącego zebrania w głosowaniu jawnym.
- Dla przeprowadzenia wyborów Rady Oddziałowej zebranie rodziców uczniów danego oddziału wybiera w głosowaniu jawnym komisję skrutacyjną składającą się z trzech osób . Rodzic wybrany do komisji skrutacyjnej nie może kandydować do Rady Oddziałowej.
- W celu przeprowadzenia głosowania tajnego komisja skrutacyjna sporządza karty do głosowania, rozdaje rodzicom obecnym na zebraniu i uprawnionym do głosowania, a następnie zbiera je.
- Wyboru dokonuje spośród nieograniczonej liczby kandydatów, których mają prawo zgłaszać rodzice uprawnieni do głosowania. Zgłoszenie jest skuteczne , jeśli osoba zgłoszona wyrazi zgodę na kandydowanie.
- Wybór następuje większością głosów. Głos jest nieważny, jeśli na karcie do głosowania głosujący wskazał więcej, niż jednego kandydata. Wskazania kandydata dokonuje się poprzez postawienie znaku X obok nazwiska kandydata.
- W przypadku, gdy dwóch, lub więcej kandydatów uzyskało tę samą liczbę głosów, przeprowadza się głosowanie ponownie na tych kandydatów.
- Mandat członka Rady Rodziców lub Rady Oddziałowej wygasa w przypadku;
- śmierci;
- skreślenia dziecka członka Rady Rodziców lub Rady Oddziałowej z listy uczniów szkoły;
- złożenia rezygnacji
11. Odwołanie członka Rady Oddziałowej może nastąpić w czasie każdego zebrania rodziców uczniów oddziału na pisemny wniosek ¼ liczby rodziców uczniów oddziału zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym przy obecności co najmniej połowy rodziców uprawnionych do głosowania .Odwołanie członka Rady Oddziałowej, który jest przedstawicielem Rady Rodziców, powoduje konieczność wyboru nowego przedstawiciela
12. w przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady Rodziców lub Rady Oddziałowej przeprowadza się wybory uzupełniające w trybie określonym w punktach poprzedzających
13. w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie związanych z wyborami decyduje zebranie rodziców uczniów danego oddziału.
- 7
- Rada Rodziców wybiera do swojego grona prezydium, w skład, którego wchodzą:
- przewodniczący
- wiceprzewodniczący
- sekretarz
- skarbnik
2. Wybory prezydium odbywają się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów
3. Do zadań prezydium Rady Rodziców należy:
- bieżące kierowanie pracami Rady Rodziców w okresie między posiedzeniami planarnymi;
- wykonywanie uchwał Rady Rodziców
- realizacja preliminarza Rady Rodziców
- koordynowanie prac rad oddziałowych
- reprezentowanie Rady Rodziców
4. Pracami Rady Rodziców i prezydium rady kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności, wiceprzewodniczący .
5. Zadaniem sekretarza jest prowadzenie korespondencji i dokumentacji Rady Rodziców
6. Zadaniem skarbnika jest;
- prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków Rady Rodziców
- prowadzenie całokształtu działalności finansowo gospodarczej Rady;
- koordynowanie prac skarbników rad oddziałowych
- akceptowanie i zatwierdzenie do realizacji dokumentów finansowych przedkładanych Radzie Rodziców
7. Poszczególni członkowie prezydium, jak też całe prezydium boże być odwołane w każdym czasie przez Radę Rodziców większością bezwzględna na wniosek co najmniej ¼ członków Rady Rodziców
- 8
- Rada Rodziców wybiera ze swego grona trzyosobową Komisję Rewizyjną, która sprawuje kontrolę nad działalnością prezydium.
- Wybory Komisji Rewizyjnej odbywają się w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają ze swego grona przewodniczącego który kieruje pracami komisji.
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności finansowej prezydium Rady Rodziców
- przedstawienie Radzie Rodziców informacji i wniosków wynikających z przeprowadzonej kontroli
- opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Rady rodziców
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę Rodziców
5. Poszczególni członkowie komisji rewizyjnej jak też cała komisja może być odwołana w każdym czasie przez Radę Rodziców większością bez względu na wniosek co najmniej ¼ członków Rady Rodziców
- 9
- Posiedzenie plenarne Rady Rodziców odbywają się przynajmniej 2 razy w roku szkolnym, z tym że pierwsze posiedzenie w danym roku szkolnym odbywa się nie później niż 30 września każdego roku. Pierwsze posiedzenie zwołuje dotychczasowy przewodniczący
- O terminie, miejscu i proponowanym porządku posiedzenia zawiadamia się członków Rady Rodziców co najmniej 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
- W uzasadnionych przypadkach może być zwołane posiedzenie nadzwyczajne po zawiadomieniu członków Rady Rodziców najpóźniej 1 dzień przed terminem zebrania
- Posiedzenia Rady Rodziców zwołuje sekretarz na wniosek Przewodniczącego , Prezydium Rady Rodziców , Komisji Rewizyjnej, Dyrektora.
- Posiedzenie Rady Rodziców odbywa się bez względu na liczbę obecnych .
- Do posiedzeń prezydium Rady Rodziców , rad oddziałowych oraz Komisji Rewizyjnej stosuje się odpowiednio przepisy ustępów od 2 do 5
- Uchwały Rady Rodziców , Prezydium Rady Rodziców, Komisji Rewizyjnej oraz rad oddziałowych podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków .
- W przypadku równej liczby głosów rozstrzygający jest głos przewodniczącego
- 10
- Rady Rodziców , Prezydium Rady Rodziców, Komisja Rewizyjna i Rady oddziałowe dokumentują przebieg swych posiedzeń i podejmowanych podczas nich czynności w formie protokołów.
- Protokoły oraz Uchwały podpisują przewodniczący i sekretarz
- Rada Rodziców raz w roku składa ogółowi rodziców uczniów szkoły pisemne sprawozdanie ze swojej działalności wraz z informacją o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej
- Dokumentacja z pracy Rady Rodziców i organów wewnętrznych przechowywana jest w sekretariacie szkoły
Rozdział 4
Zasady gromadzenia i gospodarowania funduszami Rady Rodziców
- 11
- Źródłami funduszy Rady Rodziców są:
- dobrowolne składki rodziców uczniów szkoły
- darowizny od innych osób fizycznych oraz osób prawnych
- dochody z innych źródeł
2. Wysokość składki rocznej w każdym roku szkolnym ustala Rada Rodziców w Uchwale. Uchwała w sprawie składek może przewidywać zwolnienie z opłacania składek, jak również możliwość jej opłacania w ratach.
3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą składkę niż ustalona w uchwale.
4. Składki oraz pozostałe środki pieniężne przechowywane są na rachunku bankowym.
- 12
- Fundusze o których mowa w paragrafie 11 ust. 1, mogą być wydatkowane na :
- wspieranie celów statutowych szkoły
- udzielanie szkole pomocy materialnej
- dofinansowanie konkursów i imprez szkolnych
- nagrody rzeczowe dla wyróżniających się uczniów, laureatów konkursów szkolnych i imprez sportowych
- poprawę bazy materialnej szkoły
- dofinansowanie wycieczek szkolnych
- finansowanie własnych projektów i działalności Rady Rodziców i jej organów
- udzielanie pomocy finansowej uczniom w sytuacjach losowych
- inne cele realizowane uchwałą Rady Rodziców
2. Pisemne wnioski o przyznanie środków z funduszy Rady Rodziców mogą składać:
- dyrektor
- rady oddziałowe
- samorząd uczniowski
- 13
- Podstawą działalności finansowej Rady Rodziców jest roczny preliminarz
- W działalności finansowej Rady Rodziców kieruje się zasadami celowego i oszczędnego gospodarowania środkami
Rozdział 5
Przepisy końcowe
- 14
Zmiana regulaminu następuje w takim samym trybie , jak został uchwalony
- 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 17.09.2020 r.