rower

Karta rowerowa – zgodnie z ustawą o kierujących pojazdami jeden z dokumentów stwierdzających uprawnienie osoby, która nie ukończyła 18 lat do kierowania rowerem. Kartę rowerową można uzyskać po osiągnięciu wieku 10 lat oraz zdaniu egzaminu sprawdzającego kwalifikacje. Egzaminy takie przeprowadzane są  w szkole podstawowej, a organem wydającym dokument jest dyrektor tej szkoły.  Karta jest wydawana nieodpłatnie i bezterminowo.

 

żródło: wikipedia oraz <a href='https:// pl.freepik.com/wektory/tlo'>Tło plik wektorowy utworzone przez brgfx - pl.freepik.com</a>

zaint1

Uczestnictwo  w kołach zainteresowań dają możliwość  uczniowi wykazania się kreatywnością oraz potencjałem twórczym, co  pozwoli mu w przyszłości  być otwartym na świat sztuki, kultury i techniki.

W roku szkolnym 2021/2022 w naszej szkole utworzone są następujące koła zainteresowań : 

Koło matematyczne

Koło chemiczne

Koło instrumentalno-muzyczne

Koło języka angielskiego 

Koło komputerowe

Koło plastyczne

Koło programistyczne

Koło ratownictwa medycznego 

Koło teatralne

Koło turystyczno-krajoznawcze

Koło z fizyki eksperymentalnej

SKS

 

 

 

źródło : <a href='https://pl.freepik.com/wektory/szkola'>  Szkoła plik wektorowy utworzone przez macrovector - pl.freepik.com</a>   

Patron Stanisław Staszic

Staszic Stanisław (1755-1826), polski mieszczanin, ksiądz, uczony, filozof, geolog i geograf, działacz polityczny i oświatowy, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego oświecenia, prekursor badań terenowych i turystyki górskiej. Studiował nauki przyrodnicze na uniwersytetach w Lipsku, Getyndze i Paryżu. W okresie Sejmu Czteroletniego zwolennik Stronnictwa Patriotycznego, rzecznik reform.
Domagał się zniesienia liberum veto, wprowadzenia dziedziczności tronu, praw politycznych dla mieszczan i poprawy sytuacji chłopów. W Księstwie Warszawskim (1807-1815) członek Dyrekcji Edukacyjnej, Dyrekcji Skarbowej i od 1810 radca stanu. Od 1800 w Towarzystwie Przyjaciół Nauk, od 1808 prezes tej organizacji.

W Królestwie Polskim, w latach 1815-1824, członek Komisji Rządowej Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego oraz dyrektor generalny Wydziału Przemysłu i Kunsztów. Od 1824 honorowy minister w Radzie Stanu. W 1816 przekazał swe dobra (10 wsi) na własność chłopom, zobowiązując ich do wnoszenia opłat na cele gminne oraz do wpłacania czynszu do Kasy Hrubieszowskiego Towarzystwa Rolniczego. 1822 wniósł do Rady Stanu projekt uznania chłopów za wieczystych dzierżawców i wydania zakazu usuwania ich z gospodarstw.

Inicjator badań z zakresu geologii. W studium O ziemiorództwie Karpatów i innych gór i równin Polski (1815) zamieścił mapę geologiczną Polski i krajów sąsiednich, będącą pionierskim opracowaniem w tej dziedzinie wiedzy. Jako dyrektor generalny Wydziału Przemysłu i Kunsztów przygotował plan rozbudowy Staropolskiego Okręgu Przemysłowego. Z jego inicjatywy powstała kopalnia węgla kamiennego w Dąbrowie Górniczej, a w 1816 Szkoła Akademiczno-Górnicza w Kielcach. Autor dzieła Ród ludzki (1819-1820), w którym zawarł rozważania nad prawidłowościami rozwoju społeczeństw.

„Onet – WIEM – Wielka Encyklopedia Multimedialna”
Stanisław Staszic w WIEM  

Misja Szkoły i Model Absolwenta

Szkoła opracowała Misję Szkoły i Model Absolwenta. Stanowią one integralną cześć oferty edukacyjnej, a osiągnięcie zawartych w nich założeń jest jednym z głównych celów Szkoły.

Misja Szkoły We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności. Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej. Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działania pedagogiczne i opiekuńczo - wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los. Pracujemy z młodzieżą w oparciu o nowoczesne programy kształcenia ogólnego i stosujemy efektywne technologie nauczania, a także kształcenia. Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych. Ściśle współdziałamy z rodzicami ,którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju. Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich, bezpośrednich „klientów” Szkoły.

Okresowo przeprowadzamy wewnętrzne badanie, diagnozowanie i ocenianie jakości pracy Szkoły, a wyniki ewaluacji skutków działań statutowych i pozastatutowych wykorzystujemy do stałego doskonalenia działalności Szkoły we wszystkich obszarach jej funkcjonowania.

Model Absolwenta Absolwent Szkoły Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w Chełmnie, na miarę swojego wieku jest: odpowiedzialny, obowiązkowy, solidny, co oznacza, że: zna swoje obowiązki wobec szkoły wypływające z niniejszego statutu, dostrzega wartości rodziny w życiu osobistym człowieka, zna swoje prawa w szkole i potrafi w sposób kulturalny upomnieć się o ich przestrzeganie, rozumie znaczenie dbania o wzajemny szacunek w rodzinie, klasie, społeczności szkolnej i pozaszkolnej, umie podejmować decyzje dotyczące grupy, potrafi wyrazić własną opinię w różnych sprawach, zaprezentować ją, respektując przy tym odmienne zdanie innych, jest otwarty na wyrażanie własnych uczuć, zachowuje się asertywnie, nabył umiejętności dbania o własny wygląd, higienę osobistą, zna zasady zdrowego stylu życia i stara się ich przestrzegać, jest wolny od używek, potrafi dostrzec zagrożenia cywilizacyjne, uczestniczy we wspólnych działaniach podejmowanych na terenie klasy i szkoły, samodzielny, zaradny, otwarty, co oznacza, że: nabył umiejętności organizowania własnej pracy, wypoczynku i czasu wolnego przez planowanie, wie, gdzie i jak, może rozwijać swoje zainteresowania, potrafi korzystać z różnych źródeł, poszerzając swoją wiedzę i zainteresowania, proponuje własne pomysły na rozwiązanie napotkanych problemów, jest konsekwentny w dążeniu do realizacji własnych zamierzeń, uczciwy, prawdomówny, co oznacza , że: potrafi przyznać się do złego i nieuczciwego zachowania, gotów jest ponieść tego konsekwencje, stara się zasłużyć na zaufanie innych, wybierając drogę szczerych i uczciwych zachowań, kulturalny, taktowny, szanujący innych, co oznacza, że: rozumie potrzebę troski o bezpieczeństwo własne i innych, wie, że należy okazywać życzliwość innym, pomagać słabszym, młodszym i opiekować się ludźmi potrzebującymi pomocy, nie jest obojętny wobec potrzeb osób niepełnosprawnych, dobrze zna normy zachowania, jakie obowiązują w środowisku szkolnym i domowym, stosuje się do nich, potrafi dostrzec swoje zalety, eksponuje własną osobę i zdanie, w sposób taktowny, umie akceptować i szanować siebie i innych, używa języka uprzejmego i oddającego szacunek innym, krytyczny wobec siebie i innych, co oznacza, że: potrafi dostrzec różnice między fikcją, a rzeczywistością w przekazach medialnych, wie, że należy świadomie wybierać programy telewizyjne, filmy, gry komputerowe, z dystansem podchodzi do informacji płynących ze świata zewnętrznego, a zwłaszcza ze środków masowego przekazu i poddaje je krytycznej analizie, zna swoje słabe strony i próbuje je pokonać.